mandag 12. januar 2009

Got to face new directions

Dagen i dag startet som mandager flest. Jeg sto opp et kvarter før jeg skulle gå til skolen, og kom selvsagt for sent, som vanlig. Alt var likevel ikke som vanlig. I dag skulle jeg nemlig til legen.

Selv om jeg egentlig hadde mest lyst til å stikke av, og løpe i motsatt retning av legekontoret, kom jeg meg helskinnet fram, med hjertet bankende i brystet. I løpet av den timen som gikk før det ble min tur, rakk jeg å være på randen av angstanfall tre ganger. Og da jeg endelig fikk komme inn kom tårene allerede før jeg kom i gang med å snakke.

Men jeg kom meg igjennom det. Legen var forståelsesfull og veldig snill, og hun ventet til jeg fikk roet meg ned hver gang jeg ble stressa igjen. Jeg scoret høyt på depresjonstesten, har sannsynligvis angst, og fikk henvisning til psykolog nå i først omgang.

Herregud for et fremskritt dette er. Det har tatt så lang tid!

4 kommentarer:

  1. Så flink du var! :D

    SvarSlett
  2. Synes det var veldig bra gjort av deg. Jeg husker da jeg skulle fortelle legen min om mine problemer. Det var helt forferdelig!

    Du burde være stolt, for det er det første steget som er vanskeligst å ta.

    Jeg går til psykolog selv og har fått medisiner, det hjalp meg!

    Lykke til!
    -loveliii

    SvarSlett
  3. Så utrolig bra da :)
    Lykke til! ^^

    SvarSlett