mandag 26. januar 2009

Face your fear

Endelig er jeg i gang på ordentlig. Jeg har vært på min første samtaletime i dag, og det gikk noenlunde greit. Det er et helvete å snakke om alt, men det trengs, tror jeg. Spørredama var grei og hyggelig, men da jeg fortalte at jeg var redd for mumien under badekaret, ble hun passe forbausa. Sikkert fordi dette var det første som dukket opp i hodet hennes:"Neei," sa jeg. "Mumie". "Åh," svarte hun, og så fremdeles like forbausa ut. Det var fordi hun så dette:

"Ikke sånn med bandasjer, altså! Sånn innskrumpa, brun, med bare hårtjafser som henger så vidt fast til hodet. Jeg er redd den skal strekke ut armen og gripe meg rundt ankelen."
Hun satt fortsatt og gapet, men nå skjønte hun poenget.
"Ååhh.. En sånn ordentlig som de finner?"

"Ja, en sånn."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar