tirsdag 3. november 2009

She's from a family full of eccentrics

Det blei ikke jobb i dag heller. Imorgon, imorgon. Da skal jeg besøke (eller i alle fall ringe til) minst én skole. IKEA fikk jeg ikke dratt på, så rommet mitt ser fortsatt ut som.. som.. blæh, noe rotete, i alle fall.

Høres ut som jeg ikke fikk gjort noe som helst i dag, men det har jeg faktisk. Jeg sto opp til et kjøkken som var ufint og rotete, så noe av det første jeg gjorde var å rydde opp og vaske der. Etterpå satte jeg på en klesvask, og ringte til vikarservice her i Bergen (som egentlig bare fortalte meg at jeg måtte snakke med noen andre) før jeg gikk på butikken og handla ingredienser.

Og så BAKTE jeg!
Fine, saftige, luftige sjokolademuffins med biter av mørk sjokolade. Riktignok fra sånn 1-2-3-blanding, men sjokoladebitene fant jeg på selv, og dessuten greide jeg å ordne med ovnen. Sådetså.

Jeg rydda opp etter meg, og forlot det strålende rene kjøkkenet med en pose muffins. Turen gikk til Geir, og både han, Steven og Vegar fikk smake på herlighetene. Steven ble til og med så glad at han utbrøt "Marry me!". Siden det ikke er første gangen han har sagt det, måtte jeg nesten påpeke at han nettopp hadde fridd til meg for tredje gang. "Ja, og du har jo søren ikke gitt meg et svar enda!" repliserte han og gliste.

Geir og jeg så på Madeo, en sør-koreansk film om en mor som prøver å få sønnen sin frikjent for mord, og et par episoder av Boston Legal. Etterpå kom jeg hjem og oppdaga at Chips hadde greid å dra med seg en lighter inn i kattedassen. Hun har oppført seg utrolig sært i dag, så kanskje hun har begynt med sniffing av lightergass? Eller så er det kanskje bare løpetid. Det vil vel vise seg.

Kjøkkenet var selvsagt bomba igjen da jeg kom tilbake, så jeg tok like gjerne og vaska og rydda på nytt. Jeg hengte opp klær og prøvde å få til et fornuftig måltid av ca ingen mat. Det gikk sånn noenlunde, selv om brødet synger på siste verset nå.

I morgen har Geir utfordra meg til å designe noe i 3D. Det går nok rett vest, men jeg skal da gjøre et forsøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar