lørdag 28. februar 2009

Will this go away, will I be normal again?

I dag har samboeren min bursdag. Han er blitt 24, og vi skal selvsagt på familiemiddag. Jeg kan ikke påstå at jeg er veldig frista. Det blir helt sikkert ok, men jeg orker egentlig ikke. Jeg vil være hjemme, og jeg vil at det på magisk vis skal blir rent og ryddig her på et blunk!

Nah, det skjer ikke. Ikke sjangs.

Jeg er plaget av tunge tanker nå om dagen. Hver gang jeg sier noe, og han ikke svarer så veldig engasjert, greier jeg å overbevise meg selv om at han ikke elsker meg mer. Jeg går bare og venter på at han skal gjøre det slutt. Herregud, det ville knust meg.

Jaja, jeg har i alle fall mye å skrive på hjemmeleksene mine, om ikke annet. 5-kolonneskjema om automatiske tanker og tankefeil i ulike situasjoner. Når jeg skriver de leksene, ser jeg ofte at tankegangen min er helt på trynet. Jeg går i minst fire ulike tankefeller for hver eneste situasjon jeg havner i. Det hjelper å få det konkretisert gjennom skjemaene, men det blir ikke enkelt å kvitte seg med dårlige vaner likevel.

Før eller senere må jeg greie det, for jeg kan ikke fungere sånn særlig mye lenger.

2 kommentarer:

  1. kan du fortelle mer om det skjemaet? :) kjenner meg igjen i mye av det du skriver ..

    SvarSlett
  2. Ja, jeg kan jo lage et innlegg om det en av de nærmeste dagene:)

    SvarSlett