onsdag 17. desember 2008

My only friend, the end


Det er snart jul. Det meste er fint, men i bakhodet ligger det og lurer. Jeg går med en følelse av kronisk dårlig samvittighet, som tilsynelatende bunner i ingenting som helst. Samtidig er alt så bra på overflaten. Jeg har kjæresten, jeg har katt, jeg har jobb, leilighet og gode karakterer (enn så lenge). Jeg har til og med hatt pause fra skolen i en uke, men likevel føler jeg meg tom. Det meste er knekkende likegyldig.

Og jeg er redd. Alene i leiligheten ser jeg skygger og bevegelser over alt. Bevegelser som ikke er der.

Jeg vil så gjerne ut av dette. Jeg vil legge meg om kvelden uten å lure på hvor gjerne jeg vil dø i morgen. Jeg vil stå opp om morgenen og se frem til en dag der jeg kan smile uten at det føles som en maske.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar