tirsdag 24. mars 2009

It's hard to get past

Skikkelig, skikkelig megakræsj i dag. 
Fikk tilbake en dårlig matteprøve (4+), hadde en dårlig kjemiprøve, og skrev drittdårlig på norsktekst. Etterpå var det å bli på skolen for å øve til revyen. Jeg tror jeg skal greie å lære meg alt, men det er fryktelig mye på kort tid. 

Siden jeg ikke ble ferdig med norskteksten på skolen, bestemte jeg meg for å være flink da jeg kom hjem, og jeg satte meg for å skrive. Plutselig ringer mamma og forteller at broren min har store problemer i samme gate som mine. Han føler seg utstøtt på skolen, og 
har skulka nesten hver dag i det siste fordi han ikke klarer å takle skoledagene. Han får ikke sove om natta, og det gjør ting bare verre. 

Jeg fatter ikke at jeg ikke har innsett det før. Så oppslukt av mine egne begredelige tanker at jeg ikke enser at min egen bror har minst like stort behov for støtte. 

Det ble ikke noen norsktekst. Jeg prioriterte broren min, slik han fortjener. 

Nå aner jeg ikke hvordan jeg skal greie å samle krefter til en hel skoledag, revyøving og prøvelesing i morgen. Kanskje like greit at dagen begynner med en samtaletime. 
Glad i deg <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar